«ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΕΤΣΗ»
Πρόγραμμα Σχολικων δραστηριοτήτων Πολιτιστικών Θεμάτων σχ. έτους 2009-10
Συμμετέχοντες μαθητές από τη Γ΄ τάξη του Γυμνασίου:
1. Ευαγγέλου Άννα
2. Ζαβαλάνι Έλντα
3. Κάλλης Γεώργιος
4. Καραμήτρος Βασίλης
5. Κεμπάτσι Αικατερίνη
6. Κεμπάτσι Ελένη
7. Κεμπάτσι Σαβίνα
8. Κιμπιζή Κωνσταντίνα
9. Κορωνιάς Νικόλαος
10. Κώνστα Αικατερίνη
11. Μακρής Νεκτάριος
12. Ροϊνά Άννα
13. Σαλλά Ναυσικά
14. Σιδέρη Ευθυμία
15. Σκουρλής Κωνσταντίνος
16. Σουλλάνι Ιωσήφ
17. Τσάγκου Ειρήνη
18. Τσιάπαλη Αγγελική
19. Χότζα Φραντζέσκα
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Λαουράκη Μαρουσώ (ΠΕ 08)
Καλλιάδου Μαρία (ΠΕ 02)
Το Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων «Ακολουθώντας τα βήματα του Π. Τέτση», εκπονήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2009-2010 με στόχο να οδηγήσει τους μαθητές σε μια στενή σχέση με τον εικαστικό χώρο και ειδικότερα σε γνωριμία με το εργαστήριο του καλλιτέχνη Π. Τέτση.
Κατά την πορεία του προγράμματος υλοποιήθηκαν οι ακόλουθες δράσεις:
Φάση 1η :
Κατά την εναρκτήρια συνάντηση, η υπεύθυνη καθηγήτρια παρουσίασε στους συμμετέχοντες μαθητές ένα γενικό πλάνο των στόχων και της πορείας του Προγράμματος. Στη συνέχεια, αναπτύχθηκε διάλογος, κατά τον οποίο οι μαθητές διατύπωσσν τις δικές τους ιδέες και προτάσεις σχετικά με την προετοιμασία και πραγματοποίηση του προγράμματος. Κατόπιν αυτών, έγινε αναπροσαρμογή του πλάνου υλοποίησης και τελικός προγραμματισμός των δραστηριοτήτων.
Φάση 2η :
Στο εργαστήριο των υπολογιστών του σχολείου οι μαθητές αναζήτησαν υλικό σχετικά με τον ζωγράφο Π.Τέτση και τις παντός είδους δραστηριότητές του. Η έρευνα των μαθητών οδήγησε στην συγκέντρωση υλικού σχετικά με τη ζωγραφική του Π.Τέτση, προκειμένου να αξιολογηθεί η γενικότερη προσφορά του στην τέχνη.
Φάση 3η:
Οι μαθητές επισκέφθηκαν την Εθνική Πινακοθήκη για να έρθουν σε γνωριμία με τα έργα του καλλιτέχνη. Κατά την επίσκεψη έγινε ξενάγηση στα εκτιθέμενα έργα του Π.Τέτση και σχολιάστηκαν για κάθε ένα από αυτά το θέμα, το εκφραστικό περιεχόμενο, οι ψυχικές διαθέσεις, τα συναισθήματα και οι ιδέες που επισύρουν ?προκαλούν στο θεατή.
Φάση 4η:
Στη σχολική τάξη πραγματοποιήθηκε παρουσίαση του έργου του Π.Τέτση. Αναλύθηκε η θεματολογία του, το χρωματικό πεδίο του και διερευνήθηκαν οι τρόποι με τους οποίους ο καλλιτέχνης παράγει ιδέες για το έργο του. Ακόμη, έγινε αναλυτική παρουσίαση της βιογραφίας του, έτσι ώστε να κατανοήσουν οι μαθητές με ποιο τρόπο οι ειδικοί, που ερμηνεύουν τα έργα σε σχέση με τη ζωή του καλλιτέχνη, μπορούν να φωτίσουν κάποια στοιχεία του έργου του τα οποία διαφορετικά δεν θα είχαν νόημα για εμάς.
Φάση 5η:
Οι μαθητές δημιούργησαν αναπαραστατικά έργα τέχνης. Παρατηρώντας τα έργα του Π.Τέτση, επιχείρησαν την τονική σχεδίαση των έργων και κατόπιν τη χρωματική τους απόδοση. Έτσι, κάθε θέμα ώθησε στη δημιουργία ενός μεγάλου φάσματος καλλιτεχνικών μέσων και μορφών και συνέβαλε στην ανάπτυξη ικανοτήτων σχετικών με την χειρονομία και το περίγραμμα. Ακολούθησε σχολιασμός και σύγκριση των έργων των μαθητών με τα πρωτότυπα έργα.
Σκοπός της δραστηριότητας ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές τις ποιότητες της γραμμής, του χρώματος, του σχήματος, της υφής και της τονικής αξίας, που θεωρούνται ως τα πιο σημαντικά οπτικά φαινόμενα ? στοιχεία τα οποία χρησιμοποιούν οι καλλιτέχνες και αντιλαμβάνονται οι θεατές. Κύριο μέλημα των μαθητών ήταν να οργανώσουν το εκάστοτε έργο τους, έτσι ώστε η απόκριση του θεατή να επηρεάζεται από την αντίληψη των ποιοτήτων και των σχέσεων που παρουσιάζονται μέσα από αυτό.
Φάση 6η:
Μετά την ολοκλήρωση της εργασίας των μαθητών ακολούθησε Έκθεση των έργων των μαθητών (11 Μαϊου- 13 Ιουνίου, στην Αίθουσα γενικής χρήσης του σχολικού συγκροτήματος) κατά την οποία παρουσιάστηκε το αποτέλεσμα του Προγράμματος προς τους γονείς και τη σχολική κοινότητα.
Φάση 7η:
Ο απολογισμός του Προγράμματος «Ακολουθώντας τα βήματα του Π. Τέτση», αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του 1ου Γυμνασίου Κορωπίου.