ΠΡΩΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ

Από το 1921! Το πρώτο Γυμνάσιο που λειτούργησε στην Ανατολική Αττική!

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
Αρχική Οι καθηγητές μας Άρθρα καθηγητών Aναζητώντας πρακτικές για τη σχολική τάξη (Δρ. Ν. Σταυριανάκη)

Aναζητώντας πρακτικές για τη σχολική τάξη (Δρ. Ν. Σταυριανάκη)

E-mail Εκτύπωση
Αξιολόγηση Χρήστη: / 1
ΧείριστοΆριστο 

Στις 27 Φεβρουαρίου 2010 σε ημερίδα, η οποία οργανώθηκε από το Γραφείο Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Β Αθήνας με θέμα «Καινοτομίες και κριτική σκέψη: αναζητώντας πρακτικές για τη σχολική τάξη», γνωστοποιήθηκε μια ενδιαφέρουσα έρευνα για τη μη λεκτική συμπεριφορά των διδασκόντων από τη φιλόλογο του σχολείου μας Δρ. Σταυριανάκη Νίκη.

Η έρευνα αυτή, η οποία πραγματοποιήθηκε με υποτροφία του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης» στο πλαίσιο εκπόνησης της διδακτορικής μου διατριβής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, παρουσιάστηκε λεπτομερώς με τη χρήση Powerpoint στο Εργαστήριο-Παράλληλη συνεδρία για τους Φιλολόγους και απέσπασε θετικά σχόλια, οξύνοντας το ενδιαφέρον των παρευρισκόμενων εκπαιδευτικών. Το πλήρες κείμενο της εισήγησης έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα των Συμβούλων Β Αθήνας (http://users.sch.gr/symbath).

Ειδικότερα, επισημάνθηκε ότι διερευνήθηκε η μη λεκτική συμπεριφορά των Φιλολόγων σε τέσσερα Γυμνάσια της Αθήνας (δύο συνοικιακά και δύο Πειραματικά). Έτσι, παρατηρήθηκε (Άμεση Συστηματική Παρατήρηση), σημειώθηκε (σε Ημερολόγια Παρατήρησης) και αναλύθηκε (Ανάλυση Περιεχομένου σε τρία στάδια, επεξεργασία ερωτηματολογίων και ημιδομημένης συνέντευξης) η μη λεκτική επικοινωνιακή συμπεριφορά τεσσάρων Φιλολόγων κατά τη διδασκαλία του μαθήματος των Νέων Ελληνικών (Νεοελληνικής Γλώσσας και Νεοελληνικής Λογοτεχνίας) και η αντίστοιχη συμμετοχή-ενεργοποίηση των μαθητών στην Α τάξη Γυμνασίου (μελέτη τεσσάρων περιπτώσεων). Βασικό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι η μη λεκτική συμπεριφορά των εκπαιδευτικών, όταν εκφράζει θετικά συναισθήματα και είναι εναρμονισμένη με το λεκτικό μήνυμα, φαίνεται να συνδέεται με τη μαθητική συμμετοχή στο μάθημα των Νέων Ελληνικών, ιδιαίτερα στη Νεοελληνική Γλώσσα. Η έρευνα αυτή, λοιπόν, συμβάλλει όχι μόνο στη συνειδητοποίηση της αξίας της μη λεκτικής συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών για την αύξηση της μαθητικής συμμετοχής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά και παρακινεί τους εκπαιδευτικούς να υιοθετήσουν τη σχετικά απλή μεθοδολογία της, για να διερευνήσουν το συναισθηματικό κλίμα που επικρατεί στην τάξη κατά τη διδασκαλία των μαθημάτων της ειδικότητάς τους.

Δρ. Σταυριανάκη Νίκη

Φιλόλογος του 1ου Γυμνασίου Κορωπίου

 

Ulti Clocks content

Τυχαια εικονα

CIMG6328.jpg